Please enable JS

پلاتر سابلیمیشن چیست و چگونه کار می کند؟

طراحی و چاپ اسپرینگ دیزاین

سابلیمیشن روشی برای چاپ بر روی پارچه و همچنین چاپ روی اجسام و مواد مختلف است که در آن از جوهر های حساس به حرارت استفاده می شود. این جوهر ها تحت تاثیر گرما به گاز تبدیل شده و با یک سطح که 100 درصد از پلی استر می باشد ترکیب می شود.

طراحی و چاپ اسپرینگ دیزاین

این تکنولوژی شگفت انگیزِ چاپ سابلیمیشن چیست ؟

اکنون می‌بینیم چاپ خانه های سیلک اسکرین، به سابلیمیشن روی آورده اند. و دفاتر طراحی و تبلیغات هم در حال طراحی لباس هستند.

ما این نوع سازگاری صنعتی را در ظهور چاپگرهای اکو سالوند (چاپ بنر) هم قبلا دیده ایم. و اکنون می‌توانیم با چاپگرهای سابلیمیشن، شاهد این اتفاق باشیم.

ر بخواهم خیلی کوتاه توضیح دهم چاپ سابلیمیشن چیست باید بگویم:

چاپ سابلیمیشن روشی برای چاپ روی اجسام و مواد مختلف است که در آن از جوهر های حساس به حرارت استفاده می شود. این جوهر ها تحت تاثیر گرما به گاز تبدیل شده و با یک سطح که 100 درصد از پلی استر می باشد ترکیب می شود. و پس از سرد شدن رنگ ثابت می‌شود.

از آنجایی که جوهر سابلیمیشن به بخشی از مواد پارچه تبدیل می شود. حتی بعد از شستشوی متعدد نیز تصاویر روی پارچه یا هر سطحی که چاپ روی آن انجام شده است. پاک نمی شود. به شرط آن که کاملا از مواد پلی استر باشد.

به وسیله چاپ سابلیمیشن روی لباس، صندلی، اسنوبُرد، پارچه، ظروف، محصولات تبلیغاتی و خیلی چیزهای دیگر میتوان طرح های دیجیتالی چاپ کرد.

برای بسیاری از کسب و کار های طراحی تابلو و گرافیک، این شیوه سریع و موثر چاپ دیجیتالی، درحال جایگزینی بجای چاپگرهای سنتی سیلک اسکرین است. تا برای کمترین مقدار تولید و برای محصولی که نیاز به رنگ های متعدد و تصاویر و عکس ها دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر در نظر دارید این نوع تکنولوژی را به کسب و کار طراحی گرافیک خود اضافه کنید، به صورت خیلی مختصر و مفید به مواردی اشاره می‌کنیم که باید در مورد کاربرد های سابلیمیشن بدانید.
کاربرد های چاپ سابلیمیشن چیست ؟

اشیا و محصولات بسیار زیادی هستند که می‌توانید بر روی آن ها به روش سابلیمیشن چاپ کنید. پایین لیستی از موادی که سابلیمیشن بر روی آن ها انجام می‌شود آمده است. که بعد از خواندن آن بهتر درک خواهید کرد  کاربرد های چاپ سابلیمیشن چیست
مواد فراوری شده با پلیمر ها:

محصولات و بسیار متنوعی هستند که میتوان بر روی آنها از چاپ سابلیمیشن استفاده گرد. فقط محدود به پارچه نیستید. مواد جدیدی که با پلیمر فراوری شده اند، مواد کاربردی که شامل آلومینیوم، برنج، شیشه، پشم شیشه، اکریلیک، پلاستیک و ورقه های فیبری هستند. و در کل تمام وسایلی که از مواد نام برده ساخته شده اند.
1 اشیاء یا محصولات سفت و سخت:

محصولات سفت و سخت، از جمله پدهای موس، جاکلیدی ها، قاب های موبایل، ظروف حیوانات خانگی، صفحات کلید برق و غیره، که بصورت گسترده در دسترس هستند. این مواد به راحتی تصعید شدنی هستند.
2 تابلو اعلانات:

فرایند سابلیمیشن برای زمانی که وقت شما محدود است، سریع و مناسب است. تابلو های اعلانات و راهنماها در نمایشگاه های موقتی با تعداد محدود مواردی هستند که سابلیمیشن در آن ها کاربرد دارد.
3 پارچه ها:

از بین انواع پارچه، پارچه های 100 درصد پلی استر انتخاب کنید. که دو نوع هستند:

    جنس الیاف بافته شده برای پایه محکم و سفت بَنِر ها، برای استفاده در بنرهای محوطه خارجی، تابلو اعلانات محوطه خارجی، روکش اثاثیه و…
    جنس کشباف که طبیعی تر و لَخت هستند برای استفاده در لباس ها، پرچم ها و بنرهای محیط داخلی، پرده های عکاسی و رومیزی ها.

ناگفته نماند که روش های زیادی برای چاپ پارچه وجود دارد. و سابلیمیشن تنها یکی از آنهاست اما سابلیمیشن یکی از آسان ترین و با کیفیت ترین آنهاست به همین دلیل مقاله چاپ سابلیمیشن چیست را نوشتم.
4 لباس های ورزشی و لباس های رسمی:

چاپ بر روی همه چیز از تیشرت ها و پیراهن ورزشی گرفته تا کیف های دستی و کلاه ها، ممکن شده است. محبوبیت رو به رشد ورزش و لباس های مرسوم، هرروز موقعیت های جدیدی برای سابلیمیشن را ایجاد میکند.
5 چاپ عکس:

سابلیمیشن برای ارائه  عکس ها و تصاویر برای بازارهای متنوع و گسترده، از کادوهای شخصی مثل آهنربا، قاب عکس های دیواری و لباس های عکس دار گرفته تا پرده های عکس دار، کاملا مناسب است.
6 کاشی های سرامیکی:

طراح های داخلی و دکوراتورها با استفاده از این روش می‌توانند برای آشپزخانه ها، حمام ها، لابی ها، موزه ها، رستوران ها و دفاتر، کاشی های سرامیکی سفارشی درست کنند.
دستگاه های مورد استفاده در چاپ سابلیمیشن چیست ؟
1- چاپگر و جوهر

به یک چاپگر با کیفیت بالا و مجهز به جوهرهای سابلیمیشن احتیاج دارید. برند های بسیار زیادی وجود دارند. اما در کشور ما چاپگر های چینی تقریبا بازار را گرفته اند. و دلیل آن قیمت بسیار کمتر نسبت به نمونه اروپایی یا ژاپنی و یا حتی کره ای آن است.
2- نرم افزار

همچنین برای کنترل چاپگر و مدیریت کارهای چاپی، به یک نرم افزار RIP نیز نیاز دارید. اکثر برند های چاپگر به همراه دستگاه چاپگر خود نرم افزار ریپ هم ارایه می‌دهند. نرم افزار ریپ ErgoSoft به یک رهبر در بازار توسعه نرم افزاری چاپ سابلیمیشن پارچه تبدیل شده است. اما نرم افزار های بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام در نوع خود مزایا و معایبی دارند. دستگاه های چینی بیشتر از فتوپرینت Photo Print استفاده می‌کنند.
3- کاغذ انتقال (کاغذ سابلیمیشن)

برای ایجاد چاپ های سابلیمیشن با کیفیت بالا ، به یک کاغذ انتقال نیاز دارید که جذب جوهر بالایی داشته باشد و به سرعت خشک شود. کاغذ باید صاف بماند و بعد از چاپ حالت موجی نداشته باشد. همچنین کاغذ باید در حین فرایند گرمادهی ،جوهر را آزاد کند.

در مورد کاغذ سابلیمیشن دو مقاله زیر را مطالعه کنید:

    چگونه می‌توانیم کیفیت کاغذ سابلیمیشن را تشخیص دهیم
    ساختار کاغذ سابلیمیشن

تذکر: برای اطمینان از انتقال صحیح جوهر و کیفیت خوب تصویر، از کاغذ ترانسفر کوتینگ شده (روکش دار) که جذب جوهر فوق العاده و انتقال جوهر زیادی دارد، استفاده کنید.

تذکر 2: اگر از جوهر های درجه یک اروپایی و یا ژاپنی استفاده کنید به نسبت جوهر های درجه دو و درجه سه چینی کیفیت و درخشش رنگ بسیار متفاوتی خواهید داشت اما هزینه بالاتری را باید متقبل شوید.
فرایند چاپ سابلیمیشن دو مرحله دارد:

    طرح ها را روی کاغذ ترانسفر، با استفاده از جوهر سابلیمیشن و به کمک دستگاه پرینتر سابلیمیشن چاپ کنید.
    از دستگاه پرس حرارتی برای انتقال جوهر از روی کاغذ، به سطح چاپی، استفاده کنید.

4- پرس حرارتی

چاپ بر روی کاغذ اولین مرحله از چاپ سابلیمیشن می‌باشد. در مرحله دوم به گرما و فشار احتیاج دارید. پرسهای حرارتی در اندازه ها و شکل های مختلفی این کار را انجام می دهند.
برای انجام تصعید به حداقل دمای 180 درجه سانتیگراد نیاز دارید. وابسته به پارچه ، ما درجه حرارت 185 تا 200 درجه سانتیگراد و مدت زمان قرار گرفتن در معرض حرارت را حدود 55 ثانیه توصیه می کنیم. تا همزمان جوهر روی کاغذ انتقال و الیاف پلیمری را گرم کنید و امکان انتقال جوهر را فراهم کنید.

توجه داشته باشید که در صورت رضایت بخش نبودن نتایج کار ، باید دما و یا زمان قرار گرفتن در معرض حرارت را تغییر دهید.

گرچه ممکن است این روش برای بعضی ها سخت بنظر برسد، اما روشی بسیار آسان برای اعمال گرافیک روی پارچه و وسایل دیگر است. در مقایسه با روش های سنتی چاپ، در ساعت ها و حتی روزهای بیشتری از وقت شما صرفه جویی می‌شود. و با کار کردن با دستگاه درست و مناسب، کیفیت ناشی از چاپ با این روش با کیفیت چاپگرهای سیلک اسکرین قابل مقایسه است. و حتی بیشتر
5- کاغذ محافظ

اگر از کلندر استفاده می کنید ، به یک کاغذ محافظ نیز نیاز دارید تا انتقال بهینه جوهر روی منسوجات را در طی فرایند تصعید تضمین  کند و از نمد کلندر شما در برابر جوهر محافظت می کند.
بازار کار چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یکی از سریع ترین و اقتصادی ترین روش های چاپ پارچه است. و در حال حاضر فرصت خوبی برای اراِئه خدمات مناسب برای مشاغل می باشد مخصوصا در صنعت پوشاک تمایلات فشن و مد این روش چاپ را خاص و جایگاه آن را مستحکم می کند . چاپ سابلیمیشن پیوسته در حال ایجاد فرصتهای جدید مهیج در زمینه محصولات پارچه ای و منسوجات می باشد
چگونگی آینده صنعت چاپ سابلیمیشنآینده بازار کار سابلیمیشن

مطابق آخرین تحقیقات گزارش شده آینده چاپ سابلیمیشن در 2018 بر اساس برآورد بازار جهانی 8.97 بیلیون دلار رشد داشته است. و نرخ رشد ترکیبی سالانه که در پنج سال آینده یعنی تا سال 2023 پیش بینی می شود حاصل کل ارزش بازار 14.57 بیلیون خوهد بود.
رشد چاپ سابلیمیشن

منسوجات صنعتی در حال اضافه شدن به محصولات چاپی هستند . منسوجات صنعتی دیجیتال ابزار و ماشین آلات بسیاری وارد این عرصه کرده است که چاپ سابلیمیشن یکی از آنهاست. نقش آفرینی بر روی پارچه تاریخچه ای جذاب دارد، اما این حقیقت قابل انکار نیست که چاپ منسوجات زمان بر و مواد مصرفی پر هزینه ای دارد. اما چاپ سابلیمیشن سریع و با ثبات است و هزینه های قابل قبولی دارد و البته در طرح و رنگ هیچ محدودیتی ندارد و همچنین وضوح بالایی دارد. در کنار این ها چاپ سابلیمیشن از مزایای دیگری نیز برخوردار است :
مزایای چاپ سابلیمیشن:

چاپ سابلیمیشن، رنگ هایی زیبا و دائمی ایجاد می کند. که بجای چاپ در سطح رویی، به درون لایه یا الیاف پارچه فرو می روند. و از ماندگاری بالایی برخوردار است. تصاویر روی پارچه، حتی بعد از چند بار شستن ، کمرنگ یا رنگ پریده نمی‌شویند. تصاویر روی اجسام سخت نیز،  لپ پریده، خراشیده یا کنده نمی‌شنوند. مزایای چاپ سابلیمیشن بسیار زیاد است که این بخشی از آن به حساب می آید.

  •     انعطاف پذیری بسیار بالا
  •     هزینه کمتر
  •     سرمایه گذاری کمتر
  •     ضایعات کمتر
  •     هزینه نمونه گیری بسیار پایین
  •     مصرف برق پایین
  •     خرابی پایین

"کیفیـت هرگـز از مُـد نمی‌افتـد"

 

به بیان ساده کیفیت یک خدمات یا محصول ارتباط مستقیمی با نوع معرفی آن دارد یعنی اینکه "چگونه مشتری با آن روبرو شده است؟" کیفیت به معنی خاص مربوط به یک خصوصیت مشخص نمی شود. معنای واقعی تجارت این را می رساند که کیفیت همان پیشرفت و گسترش در بستر زمان است. در تولیدات صنعتی کیفیت زمانی معنا پیدا می کند که شما به دنبال منابع غنی تری جهت معرفی محصول خود باشید در نتیجه این فرصت را به کسب و کار خود می دهید تا پر رونق تر جلوه کند و در نتیجه بازده مالی بهتر و بیشتری داشته باشید. ما تبلیغات را به عنوان یکی از روش های خلاقانه و حرفه ای در بازاریابی معرفی می کنیم که می تواند شما را به نقطه ای که به آن نیاز دارید هدایت کند. ما شما را به نقطه ای که به آن نیاز دارید هدایت می کنیم حتی اگر این فکر در سر شما باشد که کمترین بودجه را برای به کار گرفتن روش های تبلیغاتی هزینه کنید.