Please enable JS

فرایند چاپ سابلیمیشن به زبان ساده

طراحی و چاپ اسپرینگ دیزاین

نکته مثبت و بزرگ چاپ سابلیمیشن این است که به شما امکان می دهد آنچه را که چاپ می کنید شخصی سازی کنید. می‌توانید اندازه و کیفیت تصویری را که چاپ می‌کنید تغییر دهید و خطاهایی را که به صورت دیجیتالی روی خود چاپگر رخ می‌دهد برطرف کنید.

طراحی و چاپ اسپرینگ دیزاین

سابلیمیشن در لغت به معنای تصعید است که تبدیل مستقیم جامد به بخار میباشد. سابلیمیشن روشی پرطرفدار برای چاپ است که با استفاده از فشار و حرارت (بین 350 تا 400 درجه) یک طرح را از کاغذ سابلیمیشن به یک تکه پارچه یا ماده اولیه چاپ منتقل می کند. تبدیل ذرات جامد جوهر به حالت گازی، روشی آسان و مقرون به صرفه است که امروزه در صنعت چاپ استفاده می شود. نامگذاری این دستگاه به دلیل روند و فرآیندی است که طی چاپ صورت میپذیرد. که در ادامه در این باره توضیح داده میشود. به دلیل اینکه دستگاه سابلیمیشن قابلیت چاپ بر روی انواع مواد اولیه را ایجاد میکنه امروزه بسیار محبوب و پرکاربرد شده و مانند جریان خون در رگ های صنعت چاپ بوده است. این دستگاه برای چاپ به کاغذ و جوهر مخصوص خود نیازدارد تا چاپ با بهترین کیفیت انجام شود.

دستگاه چاپ سابلیمیشن

اجزاء تشکیل دهنده ی سابلیمیشن شامل موارد زیر است:

چاپگر جوهر افشان

جوهر تصعید

کاغذ انتقال

نرم افزار RIP

ماشین انتقال حرارت

محصول خام سابلیمیشن

فرآیند چاپ سابلیمیشن به طور کل به دو 1-دستگاه پلاتر و 2-دستگاه چاپ حرارتی نیاز دارد. خود دستگاه چاپ حرارتی یا پرس، شامل دو نوع دستگاه است که پارچه را یا بصورت رول چاپ میکنند یا بصورت تکه ای. این مجموعه فرایندی به ظاهر پیچیده اما بازدهی بسیار بالا دارد. بارز ترین وظیفه ی پلاتر، پرینت تصویر چاپی و پرس حرارتی، تحت فشار گذاشتن جوهر و تبدیل آن به گاز و در نهایت چاپ طرح روی شیء است. پس از انتخاب طرح باید از چاپگر پلاتر برای چاپ آن بر روی کاغذ مخصوص استفاده کرد. سپس با استفاده از پرس حرارتی، طرح روی پارچه یا ماده چاپ انجام می شود.انواع و اقسام پرس های حرارتی در بازار موجود است، از پرس های مقرون به صرفه گرفته تا پرس های حرارتی که برای مقاصد تجاری مناسب تر هستند. البته اندازه پرس حرارتی که خریداری می شود به این بستگی دارد که برای چه کاری از آن استفاده می شود. از این چاپ برای چاپ سجاده و نماز در مجموعه شمسه نگار انجام می شود.

در چاپ سابلیمیشن برای اینکه بهترین کیفیت چاپ را داشته باشیم باید از کاغذ و جوهر مخصوص آن استفاده شود.

به این صورت که باید با استفاده از کاغذ ترانسفر (معمولاً کاغذ سابلیمیشن) طرح روی پارچه منتقل شود. با کنار هم قرار دادن جوهر و پارچه، جوهر در تار و پود پارچه یا منافذ ماده اولیه جاسازی میشود و بنابراین جوهر برای مدت طولانی تری تازه می ماند (در مقایسه با سایر فرآیندهای چاپ). گرمای پرس منافذ پارچه را باز می‌کند، در حالی که فشاری که به پارچه وارد می‌شود، جوهر را خنک می‌کند و آن را به شکل جامد تبدیل می‌کند و در این صورت فرایند تصعید یا سابلیمیشن انجام میشود. سپس می توان پرس را رها کرد و کاغذ را به آرامی از روی پارچه، پیراهن یا لیوان (یا هر شیئی که چاپ میشود) جدا کرد.

"کیفیـت هرگـز از مُـد نمی‌افتـد"

 

به بیان ساده کیفیت یک خدمات یا محصول ارتباط مستقیمی با نوع معرفی آن دارد یعنی اینکه "چگونه مشتری با آن روبرو شده است؟" کیفیت به معنی خاص مربوط به یک خصوصیت مشخص نمی شود. معنای واقعی تجارت این را می رساند که کیفیت همان پیشرفت و گسترش در بستر زمان است. در تولیدات صنعتی کیفیت زمانی معنا پیدا می کند که شما به دنبال منابع غنی تری جهت معرفی محصول خود باشید در نتیجه این فرصت را به کسب و کار خود می دهید تا پر رونق تر جلوه کند و در نتیجه بازده مالی بهتر و بیشتری داشته باشید. ما تبلیغات را به عنوان یکی از روش های خلاقانه و حرفه ای در بازاریابی معرفی می کنیم که می تواند شما را به نقطه ای که به آن نیاز دارید هدایت کند. ما شما را به نقطه ای که به آن نیاز دارید هدایت می کنیم حتی اگر این فکر در سر شما باشد که کمترین بودجه را برای به کار گرفتن روش های تبلیغاتی هزینه کنید.